Zorgeloos rijden in uw leaseauto

Autodocumenten

Alle autodocumenten vindt je terug in Mijn LeasePlan. Bij ontvangst van de auto versturen wij de tank- en/of laadpas.

Ben je iets kwijt?

Als je je tank- of laadpas, kentekenbewijs of pincode kwijt bent, blokkeer je hem en vraag je dit in Mijn LeasePlan opnieuw aan.

Machtigingen, vergunningen en buitenland

Een machtiging voor een parkeervergunning vraag je aan in Mijn LeasePlan. Ook vraag je eenvoudig een machtiging voor het buitenland aan.

Groene kaart

De groene kaart is het verzekeringsbewijs van de auto. Het is in de meeste Europese landen niet verplicht om deze bij je te hebben. In Mijn LeasePlan vindt je de gedigitaliseerde versie ook terug, zodat je deze kan downloaden als je hem nodig hebt.

Ga naar Mijn LeasePlan

Bekeuringen

Bekeuringen van het CJIB en gemeentelijke bekeuringen

Bekeuringen van het CJIB sturen wij onbetaald door aan degene die in de leaseauto rijdt. Gemeentelijke bekeuringen (zoals een parkeerboete) betalen wij direct en belasten we vervolgens door aan jou of je werkgever.

Betaal op tijd

Je bent zelf verantwoordelijk voor een tijdige betaling van de CJIB-bekeuring. Eventuele aanmaningen betalen wij en brengen we bij je werkgever in rekening. Het is niet mogelijk om bekeuringen in termijnen te betalen.

Bekeuring met vervangend vervoer

Heb je een overtreding begaan met vervangend vervoer, dan betaalt de verhuurmaatschappij de bekeuring. LeasePlan ontvangt een factuur en verrekent dit met jou of je werkgever. Bekeuringen voor huurauto's worden altijd door LeasePlan betaald en gefactureerd aan jou of je werkgever.

Bekeuring in het buitenland

Bekeuringen vanuit het buitenland worden door LeasePlan één op één doorgestuurd naar de leaserijder met het verzoek om deze te betalen.

In Mijn LeasePlan kun je je CJIB bekeuringen online inzien en direct betalen via iDEAL.

Declaraties

Soms moet je kosten als brandstof, reparatie, hulpverlening of vloeistoffen voorschieten.

Wil je niet voor verrassingen komen te staan? Wat je kunt declareren hangt af van wat er in het contract is afgesproken. Je vindt dit terug in Mijn LeasePlan. Declareer hier ook eenvoudig de gemaakte kosten.

We doen ons best om binnen 5 tot 10 werkdagen het gedeclareerde bedrag terug te storten.

Declareer je kosten

Onderhoud en schade

In onze online omgeving Mijn LeasePlan regel je alles rondom onderhoud en schade aan uw leaseauto.

  • Afspraak maken
  • Apk
  • Banden
  • Haal- en brengservice
  • Onderhoudsbeurten
  • Schade melden
  • Vervangend vervoer

Hulpverlening

Heb je schade of pech aan de auto en kun je niet meer verder rijden? Bel direct met LeasePlan Hulpverlening: 036 - 527 27 27 (keuze 2).

Dit nummer is 24 uur per dag te bereiken. Je krijgt een collega van LeasePlan Hulpverlening aan de lijn. Zij staan klaar om je zo goed mogelijk te helpen en alle hulp in te schakelen die nodig is om je weer mobiel te krijgen.

Meer informatie

Inleveren of overnemen

Als je contract afloopt lever je de leaseauto in of neem je hem over. Waar lever je de leaseauto in? Hoe maak je een afspraak? Waar moet je op letten? Of wil je de leaseauto houden? Hij rijdt prettig en je kent de geschiedenis. Hoe werkt het als je de auto wil overnemen?

Lees alles over het inleveren of overnemen van een leaseauto.

Klantenservice

Heb je niet gevonden wat je zocht? Bekijk de meestgestelde vragen en antwoorden over je leaseauto en Mijn LeasePlan in onze online Klantenservice.

Ga naar de klantenservice